Monday 11 February 2013

My Logo, My Inspiration.


Salam muhibbah dari TRBS. Kali ni post aku simple je. Aku nak berkongsi ngan korang logo diri aku yang baru aku reka sendiri beberapa hari lalu. Kisahnya, aku sedang duduk2 di kerusi urut Takasima(ayah aku beli tahun lepas) sambil menonton television. Entah macam mana, tengah nak terlelap disebabkan keasyikan diurut tu, tetiba terlintas kat kepala aku 3 orang idola aku yang aku admire iaitu Rihanna, Rachel Berry dan Miranda Kerr. Baru aku terfikir, yang 3 gabungan ni sangat hebat. Gabungan yang hebat menjadi satu, iaitu AKU. Hahahaha. So, aku terus capai laptop dan reka lah logo aku sendiri untuk melambangkan diri aku dan juga sebagai inspirasi untuk terus berjaya, bersinar, bergemerlapan bak kata Rachel Berry "I'm shining too bright that the sun will cry with envy ". Hahahaha.

Alright, so, setiap logo mesti ada penerangannya kan? I mean kenapa bentuk ni, kenapa warna ni. So, I'll explain to you about my logo. Btw, fyi logo aku ni aku tak pakai photoshop pun. Download kat internet, crop n paste je..

1. The Angel's Wing and Halo.

Original pic of the halo n wings

Miranda's wings




So, Miranda adalah idola aku dan dia adalah one of the Victoria's Secret Angels. She inspired me to become a sweet n humble person. Miranda juga kelakar orangnya. Dia juga pernah muncul sebagai Guest Star dalam sitcom How I Met Your Mother(sebagai Miranda) dan juga pernah muncul dalam Ellen Show (siap pakai wing lagi dtg Ellen Show, kau ade?? hahaha). I admire her a lot because she's so beautiful, sweet, etc. That's why I choose angel's wing and halo to represent her as the VS Angel.










2. The Diamond.

Original pic


Single pertama Rihanna dari album ke-7, Unapologetic.
The diamond represent Rihanna. Kenapa? Sebab single pertama dalam album ke-7 die bertajuk 'Diamonds'. Dalam lagu tu jugak liriknya berulang, "Shine bright like a diamond" which means a lot to me. Entah la, aku pun tak tahu nak explain camne. Aku sedar yang MUSTAHIL aku akan jadi selebriti macam Rihanna sebab aku dah la takde rupa, suara sengau, tapi bagi aku, asalkan aku ade peluang untuk menyerlah, aku AKAN MAKE SURE aku menyerlah. How? Di Universiti dan public. Dan lagu Rihanna lah yang menjadi inspirasi aku. I will shine bright like a diamond.






3. The Gold Star.

Original pic


Quote from Rachel Berry.
Last but not least, the gold star. It represent the one and only Rachel Berry. Honestly, she inspired me the MOST among of all 3. Mungkin sebab Glee itself is an inspiring story. Rachel start dari bawah, dari seorang loser nerd but extremely talented then become the most admirable person in the school. She also become the Prom Queen in her senior prom! Hahaha. Rachel adores Barbra Streisand so much, and as for me, Rachel Berry IS my Barbra Streisand. No one has inspired me as much as her. That's why I choose gold star to be a part of my logo. =)


She will put a gold star at the end of her name. EVERY TIME.

So, hasil gabungan 3 gambar original tu semua, maka terjadilah logo aku sekarang. Hahahaa. Ok tak? Ade orang cakap macam logo badan kebajikan Kristian. huhuhu. Pape je la. So, tu je la post untuk kali ni. Thanks sebab masih setia membaca TRBS. Jumpe lagi, Bye!

No comments:

Post a Comment