Sunday 23 December 2012

5 Things I Always Wanted To Become


Hohoho..Hi! We meet again. Ade cerita nak dikongsi bersama TRBS? (The RB’s Secret nak jugak ade initial..hehehe) Xde? Kalau macam tu, biar aku yang bercerita. Hmmmm.. Camne nak mula ye? Dulu waktu korg kecik2, korang tengok tv, pernah tak korang teringin nak jadi macam ape yang korang tengok kat tv tu, for example, Ultraman ke Superman ke Sailormoon ke Honeymoon ke (sila abaikan contoh yang terakhir..). Pernah? Penipu besar la kalau tak pernah. Hehehe.. Well, harini aku nk kongsi ngan korang sume 5 things that I would like to become when I was little.

Ash & Pikachu

Pertama sekali aku sangat nak jadi Pokemon Master macam Ash. Aku teringin nak tangkap and bela pokemon. Wajib mesti ade Pikachu, sebab Pikachu comel sangat. Dahla comel, kuat pulak tu dgn kuasa elektrik die tu. Huuhuhu..Pastu aku nak bertanding lawan pokemon ngan orang laen. Pastu,dah alang2 ade pokemon yang beraneka, aku boleh memanfaatkan pokemon2 aku utk kemudahan aku. Bukan menggunakan diorg, memanfaatkan diorg dengan kebaikan. Jangan salah faham. Aku sayang pokemon2 aku xkan aku nak dera diorg. Huhuhu

Angemon!

Kedua, aku nak sangat2 jadi kanak2 terpilih. Bila cakap pasal kanak2 terpilih, mesti la berkait rapat ngan Digimon kan? Yeah! Aku teringin nak ade Digimon. Kalau diberi peluang pilih digimon, aku cop PATAMON TAU!! Patamon aku punye!! Korang cop yang laen!!! (rase terancam sebab Patamon ramai orang suke..hehehe..) Sebab ape Patamon? Sebab die sangat comel, dan bila die bertukar, die jadi Angemon! Ngeeeeeeeeeeee… =.=’

Red Turbo Ranger

Orait.. Kalau dua yang atas aku nak ade sesuatu, yang ketiga ni aku nak jadi sesuatu. Aku nak jadi Power Rangers. To be exact, Power Rangers Merah (Turbo,Wild Force n Dino Thunder) hehehe.. Plus, dulu kalau aku berangan nak jadi Power Rangers, mesti Power Rangers yang lain2 (Pink,Kuning,Biru,Hijau) ialah bestfren2 aku. Yang Pink mesti awek aku. hahahhaa.. Cliché sangat kan? Lagi satu, kalau jadi Power Rangers, nanti ade megazord sendiri. Singa la, T-Rex la, Kereta Sport la.. macam2 la. Pastu gabung ngan yang lain jadi Megazord.

Gohan Super Saiya

Yang keempat, aku nak jadi Super Saiya! Aku sangat suke tgok Dragon Ball. Tapi aku tak minat Goku sangat. Aku suka Gohan. Gohan lagi hensem n educated (gay giler..hahaha) Entahla, sebab minat Goku terlampau mainstream. Hahaha Gohan terer jugak, die kalahkan Cell waktu die masih budak2 lagi kot. Tu yang aku minat giler kat Gohan. Dan aku teringin nak rambut emas. Rambut aku dah original terpacak. Tapi nak tukar kaler gold je tak tau camne. Hahahaha

Storm. Epic Kan?

Last but not least, aku nak jadi … wait for it … MUTAN.. To be exact, STORM! Sebab aku rase die sangat cool!!! Die bole terbang, pastu kalau die marah and die nak buat kuasa die nanti mate die tukar jadi putih, pastu rambut die melayang, pastu die akan terapung pastu badan die ade petir di samping keadaan sekeliling akan menjadi gelap, kilat menyambar2, angin bertiup kencang,etc.. COOL kan? Plus, aku pernah try jadi storm. Waktu tu baru start hujan lebat. Aku duduk kat gate rumah aku, pandang satu sudut kat atap yang nampak langit, aku pandang je langit sambil menjulingkan mata aku, aku depakan tangan ala2 nak terbang, TIBA-TIBA ade kilat. Aku sangat terkejut aku ingat aku yang buat kuasa tu. Hahahahha. Of course la bukan kuasa aku kan, tapi aku just dapat merasai seolah2 aku Storm. Pastu aku menangis terharu. Hahahaha!

Korang pulak macam mane? Pernah berangan nak jadi ape2? Mesti ade kan? hehehe. So, sampai sini je kot untuk hari ni. Terima kasih kerana setia membaca TRBS. Kite jumpe lagi. Babai.

1 comment: