Saturday 22 December 2012

My Best Friend Forever and Ever

Hi. Kita bertemu kembali! Pada malam yang penuh syahdu ni, aku nak kongsi sikit pasal seseorang yang bagi aku agak istimewa laa jugak. (bukan girlfriend tau..) Kawan sehidup semati aku. Nama dia Wan Muhammad Aqil Bin Wan Azmi. Die ni unik sikit. Ayah die org Terengganu, mak die org Sabah which makes him a ... (I have no idea, Asian maybe?) hahaha.. 

Ni la Aqil. The Asian guy.   -.-'



Aku kenal Aqil sebab die classmate aku tyme kat UiTM Lendu dulu. Kitorg sama course Asasi TESL. Tapi naek semester 2, kitorg dah tak same klas. Tapi, tu bukan faktor untuk kitorg putus kawan. (motif sangat nak putus kawan bagai...) hahahaha.. Aqil ni kadang-kadang die betol (tak gila) kadang-kadang die tak betol (gila). hahaha. Tapi okay la jugak, sebab kalau die asyik betol je bosan pulak, kalau asyik tak btol je, jenuh nak melayan. hahahaha.. Tapi Aqil ni best orangnya. Peramah. Pelawak. Tak sombong.

Ni waktu beraya kat umah Amoi, classmate kitorg. 

Aku rapat ngan Aqil waktu semester 2, tyme tu bnyk btol masalah aku. So, kat die jela tempat aku mengadu. Aku mengadu kat Aqil sebab die pendengar yang sangat baik. Di samping itu, (Amboih, penanda wacana kau..), Aqil punye nasihat semuanya terus-terang. Direct terus kena kat muka aku. Sesetengah orang mungkin sentap or amik hati, tapi tulah yang sebaiknya. Kitorg dah macam adik-beradik dah. Tu aku tak kesah sangat kalau die marah aku, sebab aku tau die marah sebab die tak suka aku buat benda yang salah.

Kepenatan baru lepas redah Gua Tempurung. Syamil amik gmbr senyap2..


Sekarang, si Aqil ni dok sambung blaja kat UiTM kat Bukit Mertajam, Penang sana tu. Jauh kemain. Aku nak dok melawat pun susah. Aqil rajin blaja loghat negeri lain. Die bole cakap Ganu, Klate, Sabah, Utara, Melaka skit2, Negeri Sembilan skit2. Aqil sekarang amik course Kulinari. Die minat masak dan die mmg pandai masak. Die mmg nk jadi chef. Aku dah tempah die awal2 untuk jadi catering majlis kahwin aku nanti. hahaha. Die cakap Kek Pengantin je yang FREE (hopefully laaa) yang laen2 nasi minyak,lauk2 sume ade la discount skit2..hahaaha. 

Dinner Asasi TESL


Aku rase mesti korg bosan bace post ni sebab takde kaitan langsung ngan korg kan? hahahhaa. mesti la. ni pasal bestfren aku. aku tak tau nak tulis ape kat blog ni, tapi dah nekad kene rajin2kan diri update kat blog. huhhuhu. So, sampai sini je kot. Kalau korg nak kenal ngan besfren aku ni, cari jela kat FB. Plus, kalau korg layan barang2 Bundle, elok benar la kawan ngan die. Die mmg minat baju2 bundle ni. Orait. Jumpe lagi!

Ya Allah, Engkau kukuhkanlah persahabatan kami.

1 comment:

  1. OMG!!!!! you guys are so sweet...nak pinjam you punya bff boleh ???? hahahha gtu....

    ReplyDelete